Kategorie produktów

Wedel – sprzedaż słodyczy czekoladowych w okresie Wielkanocy

Czwartek, 20 marca 2025 HURT & DETAL Nr 03/229. Marzec 2025
Polskę na tle europejskim wyróżnia głęboko zakorzeniona tradycja świąt, gdzie aspekt duchowy i rodzinny dominuje nad komercyjnym charakterem Wielkanocy, znanym z krajów zachodnich. Przekłada się to na zachowania zakupowe i zwyczaje polskich konsumentów.
Podczas gdy w wielu krajach Europy Zachodniej Wielkanoc to przede wszystkim wiosenna okazja nastawiona na obdarowywanie się prezentami, Polacy koncentrują się na celebrowaniu rodzinnych spotkań. To dla nich moment na spędzanie czasu razem. Analizy wewnętrzne firmy Wedel pokazują znaczący potencjał sprzedaży słodyczy czekoladowych w okresie wielkanocnym. W 2024 roku wartość sprzedaży tej kategorii w okresie Wielkanocy stanowiła 91% wartości okresu bożonarodzeniowego.

Według badania Homecooking (IRC, 2022 r.) w Polsce nadal dominuje samodzielne pieczenie domowych ciast na święta. To właśnie własnoręczne pieczenie mazurków czy wielkanocnych babek jest integralną częścią świątecznych przygotowań. W kontekście zachowań konsumenckich obserwujemy, że czekolada pełni kluczową rolę w świątecznych przygotowaniach, wykraczając poza tradycyjną funkcję słodyczy. Polscy konsumenci wykorzystują ją przede wszystkim jako składnik domowych wypieków.



tagi: Wedel , słodycze , czekolada , Wielkanoc , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,